19.11.2025
«Педагогикалық тәжірибені қорытындылау және бөлісу» бөлімі
2025 жылдың 18 қарашасында Ақмола облысы Білім департаментінің Степногорск қалалық білім беру бөлімімен «Степногорск қаласындағы Л.Н.Толстой атындағы №4 мектеп-гимназия» КМУ-де педагогикалық қызметкерлерге біліктілік санаттарын беру/растау бойынша алдағы аттестаттау процесі аясында «Кәсібилік назарда» тақырыбында әдістемелік көпір ұйымдастырылды. Бұл көпірге аймақтық және қалалық сараптамалық комиссиялар қатысты.
Бірінші бөлімде мұғалімдер сабақтарында қолданылатын қызықты әдістемелік шешімдерді ұсына отырып, өздерінің үздік тәжірибелерімен және практикалық тәжірибелерімен бөлісті. Мысалы, ағылшын тілі мұғалімі Индира Жұмабайқызы Әбдірахманова оқушылардың танымдық белсенділігін белсендіру әдістеріне және сандық құралдарды сыныпқа енгізу жолдарына тоқталды. Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі Шамшагүл Тұрсынбекқызы Аханова сараланған тәсілдің нәтижелерін, сондай-ақ жобаға негізделген және зерттеуге негізделген әдістердің, ой жүгіртудің сәтті формаларының және оқу жетістіктерін бағалаудың мысалдарын көрсетті. Ағылшын тілі мұғалімі Салтанат Нұржанқызы Жанбуршина оқушыларға өз қорытындыларын жасауға көмектесу үшін сабақтарда «мини-зерттеулерді» қолдануды, сондай-ақ сыни ойлауды дамыту үшін рефлексия минуттарын өткізуді көрсетті. Дене шынықтыру мұғалімі Айдар Жанатұлы Тұрсынбай тыныс алу, сырғанау, қол мен аяқты үйлестіру, кроль және брасс соққыларының негізгі элементтерін меңгеру және тиімді оқыту әдістерін қолдану үшін жүзу сабағын ұсынды: техниканы көрсету, қимылдарды кезең-кезеңімен үйрену, шағын топтарда жұмыс істеу және жеке қателерді түзету.
Әдістемелік көпірдің екінші блогында мұғалімдер ашық сабақтар өткізді. Осылайша, информатика мұғалімі Анастасия Вячеславовна Филатова 10-сыныпқа «Ішектермен жұмыс істеу» тақырыбында сабақ өткізді. Бұл жаңа тақырыпты зерттеу интерактивті тақтада және бағдарламалау ортасында визуализациялармен қатар жүргізілді, бұл оқушылардың түсінігін арттырды.
Практикалық бөлімде оқушылар әртүрлі қиындықтағы тапсырмаларды орындады: қарапайым ішектермен жұмыс істеуден бастап мәтінді өңдеуге қатысты шағын есептерді шешуге дейін.
Физика пәнінің мұғалімі Марина Федоровна Стоян 8-сыныпқа «Жылу қозғалтқыштары» тақырыбында сабақ өткізді. Жылу қозғалтқыштарының жұмыс принципін, жылу энергиясын механикалық жұмысқа айналдыруды, поршеньді қозғалтқыштарды жобалауды және тиімділіктің маңыздылығын түсіндіргеннен кейін, Марина Федоровна оқытудың әртүрлі әдістерін қолданды: есептерді шешу сұрақтары, демонстрациялар және әртүрлі жылу қозғалтқыштарын салыстыру. Бұл оқушылардың аналитикалық ойлауын дамытуға және процестердің физикалық табиғатын түсінуге ықпал етті.
Сабақтың практикалық бөлігі тиімділікті есептеу және жылу қозғалтқыштарының тиімділігіне әсер ететін факторларды талдау бойынша есептерді шешуді, сондай-ақ модельдеу арқылы жобалық іс-шараларды қамтыды. Дене шынықтыру және әскери-технологиялық дайындықтың бастапқы мұғалімі Владимир Павлович Кондратьев 9-сыныпқа «Қауіпсіздік. Топтық жаттығулар» тақырыбында сабақ өткізді. Қауіпсіздік бойынша нақты нұсқаулар, ойын алаңындағы мінез-құлық ережелерін түсіндіру, жаттығулар техникасын көрсету және ұйымдастырылған топтық жұмыс жаттығуларды қауіпсіз және дұрыс орындау дағдыларын дамытуға ықпал етті.
Бастауыш сынып мұғалімі Антонина Борисовна Тарасенко үшінші сынып оқушыларына «Симметриялық және асимметриялық жазықтық фигуралар. Ежелгі және қазіргі заманғы әшекейлер» тақырыбында математика сабағын өткізді. Антонина Борисовна көрнекі құралдар мен нақты өмірлік мысалдарды қолданды, бұл тақырыпты жақсы түсінуге ықпал етті. Балалар талқылауға белсенді қатысты, симметрияны анықтау және әшекейлер жасау бойынша практикалық тапсырмаларды орындады. Жұмыс жеке және топтық түрде жүргізілді, бұл ынтымақтастық пен шығармашылық ойлауды дамытты. Мұғалім және психолог Алла Юрьевна Запрягаева 11-сынып оқушыларымен «PROFESSIONS» тақырыбында викторина өткізді. Викторинаның әр кезеңі қиындықтың біртіндеп артуымен жасалды: мамандықтар туралы жалпы білімнен бастап кәсіби құзыреттіліктерді талдауға дейін, ойын технологияларын, интерактивті тапсырмаларды, командалық жұмысты, есептерді шешу сұрақтарын және өзін-өзі және құрдастарын бағалау элементтерін пайдалану. Сұрақтарға жауап бере отырып, он бірінші сынып оқушылары сұрақтарға белсенді түрде жауап берді, бастамашылық танытты, топ ішінде жауаптарды талқылады, шешімдерді салыстырды және өз пікірлерін дәлелдеді. Ойын форматы мотивацияның артуына, коммуникативтік дағдылардың дамуына және команданың нәтижелері үшін жауапкершілікке ықпал етті.
Әдістемелік көпірдің үшінші бөлігі мұғалімдердің шеберлік сабақтарынан тұрды. Мысалы, тарих пәнінің мұғалімі және Эверест пікірталас клубының жетекшісі Сәуле Қасымқызы Әбішева «Білімді ұлт — жарқын болашаққа бағыт» тақырыбында американдық жүйеге негізделген мұғалімдер турнирін ұйымдастырды. Турнир қатаң ережелерге сәйкес өтті, қазылар алқасы дәлелдердің құрылымын, презентациялардың сенімділігін және командалық жұмысты бағалады. Мұғалімдер көрсетті
Олар тәжірибе мен әдістемелік білімге негізделген логикалық тұрғыдан дәлелдер келтіру және ұстанымдарды негіздеу қабілетін дамытты. Турнир көпшілік алдында сөйлеу дағдыларын, сыни ойлауды және әдістемелік талдауды дамытуға ықпал етті. Мұғалімдер практикалық әдістермен алмасты, өзекті білім беру мәселелерін талқылады және әріптестерінен кері байланыс алды.
Орыс тілі мен әдебиеті мұғалімі Надежда Васильевна Слепуха «Орыс тілі мен әдебиеті сабақтарында және сабақтан тыс уақытта оқушылардың шығармашылық қабілеттері мен жеке басын дамыту» тақырыбында шеберлік сабағын өткізді. Шеберлік сабағында мәтінмен жұмыс істеудің тиімді әдістері көрсетілді: түсіндіру, драматизациялау, шығармаларға балама аяқталулар мен иллюстрациялар жасау, кейіпкерлердің мотивациясын талқылау, автордың ұстанымын талдау және шығармашылық арқылы идеяларды өз бетінше білдіру арқылы сыни және шығармашылық ойлауды дамытуға ерекше назар аударылды.
Шеберлік сабағы жаңа идеялар мен шабыт көзіне айналды, кәсіби тәжірибе алмасуға ықпал етті және мұғалімдер қауымдастығын нығайтты.
Әдістемелік көпірдің шарықтау шегі мектептің әкімшілік бөлімі өткізген «50+8-ден 1-ге дейін» интерактивті ойыны болды. Ол бес тақырыптық бөлімнен тұрды: көшбасшылық, әдістемелік жұмыс, оқу жұмысы, тәрбие жұмысы және АКТ. Әр бөлімде бес әзіл-оспақ сұрақ болды. Ойынның ерекшелігі - мектептің мұғалімдер құрамы бұл сұрақтарға алдын ала жауап берді. Сұрақтар әртүрлі және өзекті болды, кәсіби талқылау мен командалық жұмысты ынталандырды. Ойын мектеп пен білім беру бөлімі арасындағы өзара әрекеттесу деңгейлерін белгілеу процесімен аяқталды. Ойын форматы бағалау кезінде ескерілетін жылдам ойлау, коммуникация және командалық жұмыс дағдыларын дамытуға ықпал етті.
Қала деңгейінде озық тәжірибелерді тарату үшін сындарлы кері байланыс және сертификаттарды тапсыру кездесудің логикалық қорытындысын белгіледі.
Әдістемелік көпір жай ғана тәжірибе алмасу емес, кәсіби қауымдастықты нығайтатын және білім беру сапасын жақсарту үшін бірлесіп жұмыс істеуге көмектесетін шабыттандыратын диалог болды.
Әріптестерімізге олардың белсенді тәсілі, ашықтығы және озық тәжірибелерімен бөлісуге дайындығы үшін алғыс айтамыз!
Н. Довгаль