Балаңыздың темпераментін білу неліктен маңызды?
Мұндай әзіл бар
- Холерик пен флегматиктің айырмашылығы неде?
- Флегматик 2*2=5 деп санайды және сабырлы болса, холерик 2*2=4 екеніне сенімді, бірақ қобалжыйды.
Темперамент туралы естімеген ата-ана жоқ шығар.
Бірақ баланың темперамент түрін ескере отырып, бұл білімді іс жүзінде қалай қолдануға және балаларға жақсырақ үйренуге қалай көмектесе аламыз?
Осындай әртүрлі темперамент
Темперамент – жүйке жүйесінің туа біткен, өзгермейтін қасиеті. Баланың мінез-құлқы, оның жұмыс істеу қабілеті, оның төзімділігі және жағдайға қалай әрекет ететіні соған байланысты.
«Таза» типтер сирек кездеседі, олар негізінен ұқсас темпераменттердің қосындысы деп айтылады.
Холерик
Холерик балалар жігерлі, шулы, белсенді. Олардың сөйлеуі қатты және жылдам. Қозғалыстары өткір және жігерлі. Холериктердің көңіл-күйі тез өзгереді. Мұндай балаларды құрбыларының ортасында табу оңай. Олар басшылыққа, бұйрық беруге, ережелер орнатуға және оларды ынтамен қорғауға тырысады. Олар сынға айғайлап, ашумен қарсы шығады.
Сангвиник
Балалар белсенді, көңілді, көңілді. Олар жылдам және белсенді қозғалады. Сөйлеу қарқыны жылдам және көңілді. Көңіл-күй жиі өзгереді, кейбір ойындар немесе әрекеттер жиі басқалармен ауыстырылады.
Эмоциялар да тез өзгереді: аз уақыт ішінде көз жастан күлкіге өту оңай. Сангвиниктердің мінезі әдетте жеңіл болады. Олар көпшіл және ашық, сондықтан достары көп. Олар жаңа нәрселерді тез меңгереді, көп нәрсеге қызығады, дүниетанымы кең, хоббиі көп.
Флегматик адам
Балалар баяу және асықпайды. Олардың эмоционалдық көңіл-күйі әрқашан біркелкі. Олар бірден байланыс орнатпайды; олар алдымен адамдарға мұқият қарайды. Әдетте олардың достары аз. Олар біркелкі, асықпай сөйлейді. Олар сынды сабырмен қабылдайды және әрқашан өз пікірін айтады. Егер олар бірдеңе шешсе, оны жасайды. Олар шоғырлануды қажет ететін нәрседе ұзақ уақыт жұмыс істей алады. Хоббилер үстірт емес, егер олар бір нәрсеге қызығушылық танытса, олар тақырыпты мұқият зерттейді. Олар берілген тапсырмаларды ықыласпен орындайды. Мойынсұнуға дайын.
Меланхолик
Кішкентай меланхоликтер ұялшақ, тыныш, қорқынышты балаларға ұқсайды. Олар көбінесе ойлы, қайғылы көңіл-күйде болады. Олардың дауыстары дерлік естілмейді, қимылдары бұрыштық және ұялшақ. Олар жаңа таныстардан сақ болады, баланың жаңа топқа бейімделуі және біреумен достасуы үшін жеткілікті уақыт қажет. Бірақ сонымен бірге олар өте жұмсақ, осал, сезімтал, берілген балалар. Олар мойынсұнуға дайын.
Түрлі темперамент типтері бар оқушыларды оқытудың ерекшеліктері
Холерик адамдар
Әлсіз жақтары: сабақ кезінде балалар зейінсіз болуы мүмкін, әрқашан өз эмоцияларын басқара алмайды, көңілдері тез аударылады. Олар туралы: «Бір құлағынан кіріп, екіншісінен шығады» дейді. Олар монотонды жұмысқа немесе монотонды, қызықсыз тапсырмаларға төзе алмайды. Олар айғайлап, үзіп, есіне алған бірінші нәрсеге жауап бере алады, өйткені оларда бір сәттік сезімдермен күресуге және өзін ұстауға уақыт жоқ.
Холерик балалардың күшті жақтары: жігерлі, ерікті, тәуелсіз, белсенді. Ұзақ уақыт бойы ешқандай қызметпен айналыса алмаса да, егер бұл мәселе оларды қызықтырса және баурап алса, олар белсенді және мақсатты түрде айналыса алады.
Сангвиник адамдар
Әлсіз жақтары: көңілдері тез ауытқиды, қадағалаусыз, олар тапсырманың мәніне үстірт үңіліп, бастаған ісін аяғына дейін жеткізбеуі мүмкін.
Мықты жақтары: сәтсіздік пен сынды оңай жеңеді. Әдетте, олар үшін оқу оңай, олар бәрін тез түсінеді, интеллектуалды стресске төтеп бере алады және еңбекқор.
Флегматикалық адамдар
Әлсіз жақтары: флегматикалық адамдарға «бару», жаңа әрекетті бастау және одан шығу қиынға соғады, олар қандай да бір іс-әрекетке немесе хоббиге «жабысып қалуы» мүмкін. Олар жаңа нәрсені білгенде, нұсқауларды олар түсінгенше, оның мәнін түсінгенше бірнеше рет қайталау керек.
Күшті жақтары: олар өз мақсаттарына қарай тұрақты және табанды түрде жылжиды, олар жұмысқа ұзақ уақыт шоғырланып, оны соңына дейін көре алады. Егер флегматик адам бір нәрсені түсініп, үйренсе, ол «темір» болса, ақпарат шексіз сақталады. Ұқыпты, ұқыпты. Қызығушылықтар тұрақты, оларды қандай да бір белсенділік өте ұзақ уақыт бойы алып кетуі мүмкін.
Меланхоликтер
Әлсіз жақтары: сабақта енжар, қателіктер мен сындардан қорқады, жұмысқа баяу араласады, мақтау мен мадақтауды қажет етеді. Олар стресстен, белсенділік пен ұжымның жиі өзгеруінен тез шаршайды.
Мықты жақтары: жауапты, тиімді, біркелкі жұмысты оңай жеңе алады, ұқыпты. Сезімтал және шынайы, тамаша орындаушылар.
Баланың темпераментін ескере отырып, оқуға қалай ынталандыруға болады?
Бала мектепке келгенде өзін 20-30 құрдасының тобында көреді. Ал әр баланың өзіне тән жеке ерекшеліктері болады. Әрине, мұғалім сабақ барысында балалардың қабылдауының әртүрлі арналарын пайдаланады, балалардың зейінін өзіне аудару үшін әрекетті өзгертеді, әр түрлі деңгейдегі тапсырмаларды ұсынады. Дегенмен, балалар бүкіл топпен бірдей қарқынмен жұмыс істей алмайды - әрқайсысында төзімділік, шаршау, белсенділік және өнімділік өз деңгейінде болады. Бұл баланың темперамент түрін анықтайды. Және көбінесе мұғалім бұл ерекшеліктерді ескере алмайды.
Бірақ бұл жағдайда ата-аналар көмектесе алады. Баланың күнделікті тәртібі дұрыс ұйымдастырылса, физикалық белсенділік бөлінеді