«Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының Л.Н. Толстой атындағы № 4 мектеп -гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа- гимназия № 4 имени Л.Н.Толстого города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 Facebook   

Сенім телефоны

87164562807

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Бастауыш сынып оқушыларындағы жазудағы қателіктер

Мектепте бүкіл алфавит кезеңінде мектепке келген балалардың оқу мен жазу процесін толық игере алмау тенденциясы байқалады. Дисграфия және дислексия деп аталатын бұл жаза және оқи алмау оқушының фонематикалық есту қабілетінің жеткіліксіз дамығандығынан және фонетикалық-фонемалық сөйлеудің дамымағандығынан, соның салдарынан баланың сөздің дыбыстық құрамын елестете алмауынан және тілдің дыбыстық ұлпасын сезінбеуінен болады. Нәтижесінде, мұндай балаларда орыс тілінің орфографиялық ережелерін қолдануға байланысты емес нақты жазу қателері пайда болады.
1. Фонематикалық процестердің және есту қабылдауының қалыптаспауынан туындаған қателіктер:
әріптер мен слогдардың түсіп қалуы - «трва» (шөп), «крокил» (крокодил);
«онко» (терезе), «деп аталатын» (шақырылған), «пеперисал» (қайта жазу) әріптері мен буындарының ауысуы;
әріптер мен буындарды сипаттамау - «қызыл» (қызыл); «Күректер» (күрек);
қажет емес әріптермен немесе буындармен сөздер құрастыру - «тарава» (шөп); «Әже» (әже);
сөздің бұрмалануы - «хабаб» (батыл), «чуки» - щек;
сөздердің қатты жазылуы және оларды ерікті түрде бөлу - «біз ақымақ едік» (келді), «қабырғаға ілулі» (қабырғаға ілулі);
мәтіндегі сөйлем шекараларын анықтай алмау, сөйлемдердің үздіксіз жазылуы - «Менің әкем - жүргізуші. Жүргізушінің жұмысы қиын, жүргізушіге жақсы жұмыс қажет. Мектептен кейін машинаны білетін мен де. Мен жүргізуші боламын »;
бір әріпті басқа әріппен ауыстыру - «зуки» (қоңыздар), «панк» (банк);
дауыссыздардың жұмсартылуын бұзу - «вазелки» (васелки), «кон» (жылқы).
2. Сөйлеудің қалыптаспаған лексикалық-грамматикалық аспектісінен туындаған қателіктер:
аграмматизм - «Саша мен Лена гүлдер жинап жатыр. Балалар үлкен орындықтарға отырды. Бес сары спилиначки (бес сары тауық);
предлогтардың үздіксіз жазылуы және префикстердің бөлек жазылуы - «қалтада», «біз ұшқанда».
Дыбыстық ақауларды мектепке дейінгі жаста түзетуге болады, ал дұрыс айтылатын балалар мектепке кіргенде, ата-аналар да, мұғалімдер де фонемалық сөйлеудің дамымағандығы баланың сөйлеуді дамытудың сыртқы әл-ауқатының артында жасырылуы мүмкін деп күдіктенбейді. Ата-аналар мен мұғалімдер көбінесе нақты қателіктерді баланың сабақта зейін аударуымен және көңіл бөлуімен, жаман мінез-құлықпен және оқуға немқұрайлылықпен байланыстырады.
 «Ережелерге қарсы қателіктер» тұрақты және жүйелі сипатта болады, сондықтан оларды ұзақ және қиынырақ жеңеді. Нәтижесінде, бұл санаттағы балалар негізінен математика сабағын жақсы көреді, ал оқу және жазу сабақтары олар үшін «азаптау» болып табылады.
Ерекше қателіктер өздігінен жойылмайды, бірақ бала сөзді дыбыстық-әріптік талдау дағдыларын толық меңгергенде, әр сөздің дыбыстық-буындық құрылымын айқын елестетуге, дыбыстар мен әріптердің ұқсас айырықша белгілерін салыстырып, қарама-қарсы қоюға үйренгенде ғана жойылады, сонда ережелерден тыс қателіктерге орын болмайды. ...
Жаңартылған күні: 30.11.2020 09:28
Құрылған күні: 30.11.2020 09:28

Текст