«Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының Л.Н. Толстой атындағы № 4 мектеп -гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа- гимназия № 4 имени Л.Н.Толстого города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 Facebook   

Сенім телефоны

87164562807

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Пікірталас практикумы: Қоғамдық тәртіп негіздері»

№ 4 мектеп-гимназиясы Л. Н. Толстой»


Пікірталас практикумы:

Қоғамдық тәртіп негіздері»

Степногорск, 2017 ЖЫЛ

Мақсаты:

1. Оқушылардың негізгі құқықтары туралы білімдерін жалпылау.

2. "Құқық", "құқық", "міндеттер" ұғымдарын дамыту, жасөспірім балалар үшін құқықтар мен міндеттердің бірлігін көрсету.

3. Жоғары сынып оқушыларының әлеуметтік-құқықтық құзыреттілігін арттыру.

4. Сыныптастардың сөздеріне және олардың құқықтарына құрметпен қарауға тәрбиелеу.

5. Жасөспірім балалардың назарын өз құқықтары мен міндеттерін түсіну мен білу қажеттілігіне аудару.

Құрал-жабдықтар:

1. Құқықтық тәрбие бойынша әдебиеттер

мен білу қажеттілігіне аудару.

Құрал-жабдықтар:

1. Құқықтық тәрбие бойынша әдебиеттер көрмесі.

2. Құқықтық тәрбие және СӨС бойынша ақпарат үнемі басылып тұратын газет пен журналдардың көрмесі.

3. Плакаттар: "құқықтық күндер күнтізбесі", "адам құқықтары туралы заңдар".

4. Түсініктері бар карточкалар.

5. Оқушылардың құқықтары мен міндеттері туралы сауалнама (шығармашылық б/з үшін).

6. "Лайықты адам кодексі" (шығармашылық д / з үшін).

7. Сабақтың Эпиграфы:

"Сені сақтау тәртібі мен тәртібін сақта" (латын сөзі);

"Құқықтарды білу міндетті адал орындауды анықтайды" (Б. Франклин); "заң бойынша өмір сүрейік, Ар-ожданыңа түс" (латын сөзі);

"Өз құқығымызды зерттей отырып, біз өмір сүруге және әділдікке түсуге мүмкіндік аламыз" (Лихтенберг қ.);

"Өзін және басқаларды ойлауға үйрен" (қытай даналығы);

 

САБАҚ БАРЫСЫ

I. жақсы көңіл-күйге психологиялық орнату.

II. Бүгін дискуссия кезінде біз сізбен "біздің құқықтарымыз"тақырыбы бойынша әңгімелесетін боламыз.

Біздің алдымызға бірнеше нақты міндеттер қойылды-проблемалар:

1. Біз "құқық" және "құқық"ұғымдарын анықтауымыз қажет.

2. Адамның-азаматтың, оқушының-жасөспірімнің негізгі құқықтарын бөлу.

3. Құқық пен міндеттердің бірлігін көрсету.

4. Бүгін және қазір сіздермен жан-жақты әңгіме барысында айтылған ақпаратқа мұқият, құрметпен қарап шығыңыз. Ал бұл әңгіме өту үшін біз Сізбен үлкен жұмыс атқардық. Сіз біздің тақырып бойынша бірнеше шығармашылық тапсырмалар алдыңыз және дайындадыңыз.

Сонымен, әңгіме тақырыбы "Біздің құқықтарымыз". Басында "құқық" және "құқық" ұғымдарының мәнін түсінеміз және осы ұғымдарды біріктіреміз. Ғылыми, ғылыми-көпшілік және ғылыми-әдістемелік әдебиеттерге жүгінсек, біз бірнеше анықтамалар бөлеміз... Құқық дегеніміз не? Сізді тыңдаңыз.

- Оқушы.

Құқық (Ожегов сөздігінде) - адамдар арасындағы қарым-қатынастарды реттейтін белгіленген және қорғалатын мемлекеттік билік органдары мен ережелердің жиынтығы.

- Оқушы.

Құқық (қоғамтану курсы бойынша, педагогика ғылымдарының докторы Л. Боголюбов) - бұл қоғамдық қатынастардағы адамдардың формальды теңдігін білдірудің нормативтік формасы. Адамдардың ресми теңдігін мойындау олардың бостандығы мен тәуелсіздігін білдіреді. Бостандық жоқ жерде қарым-қатынас, яғни қоғамдағы адамдар арасындағы қарым-қатынас бола алмайды.

Пәнінің мұғалімі.

8-11 сыныптар аралығында мектепте оқитын қоғамтану курсы бойынша біз "құқықтың үзілді-кесілді императиві"ұғымының мәнін анықтаймыз. Бұл ұғым не?

- Оқушы.

"Құқықтың үзілді-кесілді императиві" неміс философы Иммануил кантты анықтады. Бұл адамның-азаматтың құқықтары мен міндеттерінің өзара байланысы, яғни іс-әрекет пен іс-әрекет еркіндігі әрбір адамның бостандығымен және тәуелсіздігімен үйлесімді болуы тиіс.

Пәнінің мұғалімі.

Тамаша. Бірақ бұл "құқық"анықтамаларын біздің қабылдауымызға бірнеше қол жетімді және түсінікті. Олар "Құқықтану"сияқты ғылымда көп болса да. Сіз қандай құқық түрін атай аласыз?

Оқушы:

Құқық түрлері:

конституциялық, әкімшілік, азаматтық, отбасылық, тұрғын үй, еңбек, қаржылық, іс жүргізу, Қылмыстық және т. б.

Мұғалімі:

Шынында да, құқық адамдардың өмірі мен қызметінің барлық салаларын қамтиды. Қоғамтану сабағында сіз адам, қоғам және мемлекет өмірінде құқықтың маңызды рөл атқаратынымен егжей-тегжейлі танысасыз. Ал енді "адам құқығы-азаматтың" түсінігін анықтаймыз. Өйткені, адам бар кім? Бес позицияны бөліп көрейік...

Оқушы:

1) хомосапиенс (ақылға қонымды адам);

2) биоәлеуметтік, яғни Адам табиғатпен және адам қоғамымен байланысты;

3) жеке тұлға;

4) жеке тұлға;

5) азамат (туған фактісі бойынша).

Егер солай болса, демек, әрбір адам (ересек адам және бала) өз құқығына ие. Сонымен, адам құқығы-азамат...

Оқушы:

Адамның-азаматтың құқықтары-ол өзі және оның қоршаған қоғамы өмір сүретін ережелер. Адамдардың қоғамында қаланған моральдық, моральдық нормалармен, мінез-құлық түрлерімен анықталатын ережелер адамдардың көптеген ұрпақтарының әдет-ғұрыптарымен, дәстүрлерімен, өмірлік тәжірибесімен белгіленген. Адамдар қоғамы ережелер бойынша өмір сүруі тиіс, сонда бұл қоғамда ақыл-ой, ізгілік, әділдік, ар-ождан және тәртіп қағидалары әрекет ететін болады.

Оқушы:

Уақытпен сыналған мінез-құлық және қарым-қатынас ережелері, мораль нормалары біртіндеп бекітіліп, Заң нысанына ие болды. Адамның-азаматтың құқығы мен құқықтары заңдармен айқындалады, ал заңдардың өздері құқықпен айқындалады.

Оқушы:

Осы ұстанымдарды негізге ала отырып, құқықтық мемлекет – құқық үстемдігі бар мемлекет деген қорытынды жасауға болады. Құқық заңдармен айқындалады. Шынында да, құқықтық мемлекет-бұл азаматтар заңға мойынсұнушы, яғни ерікті, саналы түрде өмір сүріп, заң мен ар-ождан бойынша әрекет етеді.

Пәнінің мұғалімі.

Біздің мемлекетте, дегенмен, біздің әр түрлі әлемнің кез келген басқа еліндегідей, заңдармен үлкендер мен балалар да қорғалды. Әсіресе балалар. Бұл кез келген ұлттың болашағы. Шын мәнінде бізді, азаматтарды: ересектер мен балаларды қорғауға бағытталған халықаралық және федералдық деңгейдегі заңдарға жүгінейік, біздің құқықтарымызды айқындай және атап өтейік. Сіз осындай құжаттардың топтамасын өзіңіз жасадыңыз.

Оқушы (кесте бойынша):

Адам және азамат құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы (10 желтоқсан 1948 ж.);
БҰҰ Бала құқықтары туралы Конвенциясы (1989 жыл);
ҚР Конституциясы (30 тамыз 1995 ж.);
"Білім туралы", "Бала құқықтары туралы", "жастар бірлестіктерін мемлекеттік қолдау туралы", "қоғамдық бірлестіктер туралы"заңдары.
Мұғалімі:

Жыл сайын адам құқықтарын, әсіресе бала құқықтарын, Сіздің құқықтарыңызды қорғайтын республикалық, федералды, халықаралық деңгейдегі заңдар мен қаулылар саны артып келеді. БҰҰ Бас Ассамблеясы әзірлеген және бекіткен оған мысал, 2001-2010 жылдарға арналған құқықтық күндер күнтізбесі

XXI ғасыр-баланың ғасыры,

2001-2010 жылдар-әлемнің халықаралық онжылдығы және ғаламшардағы балалар мүддесіндегі зорлық-зомбылық;
1 маусым-Халықаралық балаларды қорғау күні;
4 маусым – Халықаралық агрессия құрбандары күні;
20 қараша – Дүниежүзілік балаларды қорғау күні";
10 желтоқсан-Бала құқығы күні.
Пәнінің мұғалімі.

Молодцы! Бүгін біз жұмыс істеу үшін халықаралық деңгейдегі бір құжатты аламыз: "БҰҰ Бала құқықтары туралы конвенциясын" және сіздің негізгі құқықтарыңызды, бала, жасөспірім, Жер планетасының жас азаматын бөлеміз. Бірақ алдымен біраз теория. Халықаралық конвенциялар дегеніміз не?

Оқушы:

Халықаралық конвенциялар (латын conventio) - келісім, халықаралық шарт түрлерінің бірі, олар қандай да бір арнайы саладағы мемлекеттердің өзара құқықтары мен міндеттерін белгілейді. Мысалы, Халықаралық еңбек ұйымының конвенциясы, Бала құқықтары туралы БҰҰ конвенциясы және т.б. жердегі адамдардың өмірі мен қызметін анықтайтын жалпы нормаларды қамтитын көпжақты конвенциялар бар. Мысалы.

1899 және 1907 жылдардағы Гаага конвенциялары,
1949 және 1989 жылдардағы Женева конвенциялары және т. б.
Мұғалімі:

Бала құқықтары туралы Конвенция БҰҰ 1989 жылы әзірленіп, қабылданды. БҰҰ – бұл ұйым туралы не білесіз?

- Оқушы.

БҰҰ-Біріккен Ұлттар Ұйымы. БҰҰ Жарғысы 1945 жылы қабылданды. Қазіргі уақытта БҰҰ Бас хатшысы Пин Гимун болып табылады. Ұйымның Штаб-пәтері АҚШ-та Нью-Йорк қаласында орналасқан. Ұйым әлемнің екі жүзден астам елін біріктіреді (2004 жылғы деректер). Ол бүкіл әлемде бейбітшілікті сақтау үшін күреседі.

III. Мұғалімі:

Бүгін сіз ата-анаңызбен өмір сүресіз,сізді қандай да бір қиындықтардан қорғауға тырысады. Сіз ауырып жатқан кезде сізді емдейді, сізге оқу және демалу үшін жағдай жасайды, ересек өмірге дайындалуға көмектеседі. Отбасы-қоғамның ең маңызды бөлігі; мұнда баланы жағымсыз жағдайдан қорғауға тырысады. Балаларға тек отбасы ғана емес қамқорлық жасайды. Әр түрлі қоғамдық және қайырымдылық ұйымдары бар, олар өздерінің басты міндеті балаларды қорғау болып табылады. Осындай ұйымдардың бірі БҰҰ болып табылады.

1989 жылы БҰҰ ерекше құжатты – "Бала құқықтары туралы конвенция"қабылдады. Біздің еліміз осы құжатқа (1991 ж.) қол қойды, демек, бүкіл әлемге өзінің өсіп келе жатқан ұрпағына, Қазақстан Республикасының жас азаматтарына қамқорлық жасауға уәде берді.

Сіздің отбасыңыз, әкем мен анам сізге өмір берді. Әрбір адамның басты құқығы-өмір сүру құқығы, бұл Конвенцияда жазылған алғашқы нәрсе. Тыңдасақ...

Оқушы:

"Әрбір адам жеке қол сұғылмаушылыққа, өмір мен бостандыққа құқылы... Әрбір ел жаңа туған нәрестелерге қамқорлық жасап, олардың аналарына көмектесіп, ауруханалар салуға тиіс, онда дәрігерлер кішкентай азаматқа көмек көрсетіп, оны құтқарады және емдейді".

Мұғалімі:

Конвенцияда әркімнің аты-жөні мен тегіне құқығы бар делінген. Әр адамда сіздің аты, әкесінің аты, тегі, әкесі мен анасы туралы деректер, туған жері жазылған өз өмірінде алғашқы құжаты бар. Бұл құжат қалай аталады? Туу туралы куәлік. (Осы құжатты оқушылар ұсынады.)

Оқушы:

Бұл құжат тек жаңа адамның дүниеге келу фактісі туралы ғана емес, сондай-ақ оның игілігі мен қауіпсіздігіне қамқорлық жасауға міндетті елдің азаматы болып табылатынын да куәландырады. Сіз қай елдің азаматы болып табыласыз?

Мұғалімі:

Жаңартылған күні: 18.05.2020 17:10
Құрылған күні: 02.06.2020 11:39

Текст