«Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының Л.Н. Толстой атындағы № 4 мектеп -гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа- гимназия № 4 имени Л.Н.Толстого города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 Facebook   

Сенім телефоны

87164562807

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баланың психологиялық қауіпсіздігін қалай қамтамасыз етуге болады

Ата-аналарға арналған жадынама
"Баланың психологиялық қауіпсіздігін қалай қамтамасыз ету керек"

Баланың толыққанды дамуының, оның психологиялық денсаулығын сақтау мен нығайтудың маңызды шарты психологиялық қауіпсіздік болып табылады.
Психологиялық жайлылық жағдайларын жасау (қоршаған орта балаға травматикалық емес, дамушы әсер еткен кезде) "психологиялық қауіпсіздік"деп аталды. Бұл жағдайда баланың психикалық денсаулығына ішкі және сыртқы қауіптер жеткілікті түрде көрінеді.
Баланың психологиялық қауіпсіздігіне төнетін қауіптің негізгі көздерін білу керек және оларды мүмкіндігінше жою керек. Баланың психологиялық қауіпсіздігіне қауіп төндіретін көздерді шартты түрде екі топқа бөлуге болады: сыртқы және ішкі.
Сыртқы көздер:
I. Физикалық:
1. Қолайсыз ауа райы жағдайлары
2. Қатаюдың мәнін жете бағаламау, баланың таза ауада болуын қысқарту
3. Тамақтанудың ұтымсыздығы мен тапшылығы, оның монотондылығы және нашар ұйымдастырылуы
4. Үй-жайларды күтіп ұстауға қойылатын гигиеналық талаптарды сақтамау және бірінші кезекте желдету режимінің болмауы
5. Ойыншықтарға қол жетімділігі шектеулі болған кезде баланың қоршаған ортаға деген дұшпандығы, кеңістіктің түсі мен жарық дизайны ойластырылмаған; табиғи қозғалыс қажеттілігін жүзеге асыру үшін қажетті жағдайлар жоқ; баланың қауіпсіздігі туралы жалған уайымнан туындаған негізсіз тыйымдар бар.
II. Әлеуметтік:
1. Балаларды манипуляциялау, жеке тұлғаның оң дамуына айтарлықтай зиян келтіреді. Бұл ересектер бала үшін бәрін жасауға тырысады, осылайша оны шешім қабылдауда да, іс-әрекетте де Тәуелсіздік пен бастамадан айырады.
2. Балалардың басқа балалармен, ата-аналармен, басқа ересектермен тұлғааралық қарым-қатынасы. Балалар қоғамдастығы, ата - аналар қандай да бір себептермен баланы қабылдамауы мүмкін (мысалы, ол күткен жоқ). Дөрекілік пен қатыгездік көрінуі мүмкін. Нәтижесінде, қабылданбаған балалар микросоциумда дезориентация сезімін дамытады.
3. Интеллектуалды-физикалық және психоэмоционалды шамадан тыс жүктеме, балалар өмірінің иррационалды емес режиміне байланысты, күнделікті өмірдің монотондылығы.
4. Байланысты дұрыс ұйымдастырмау. Авторитарлық стильдің басым болуы, ересектердің балаға деген қызығушылығының болмауы.
5. Бала қоғамында, отбасында оның мінез-құлқын реттейтін балаға түсінікті ережелердің болмауы.
Ішкі көздер:
1. Отбасындағы дұрыс емес тәрбие нәтижесінде қалыптасқан теріс мінез-құлық әдеттері. Нәтижесінде баланы балалар мен ересектер саналы түрде қабылдамайды.
2. Баланың басқа балалардың сәтсіздіктері аясында хабардар болуы. Бұл кемшілік кешенінің қалыптасуына және мысалы, қызғаныш сияқты жағымсыз сезімнің пайда болуына ықпал етеді.
3. Автономияның болмауы. Ересек адамға тікелей тәуелділік, ол өздігінен әрекет ету керек болғанда дәрменсіздік сезімін тудырады.
4. Баланың жеке-жеке ерекшеліктері,мысалы, қалыптасқан (ересектердің көмегінсіз) қорқыныш немесе үнемі назарда болу әдеті. Психологиялық қауіпсіздігі бұзылған баланың стресстік жағдайының белгілері келесі симптомдарда көрінуі мүмкін:
* ұйықтап жатқан қиындықтар мен тыныш ұйқы;
* жақында оны шаршатпаған жүктемеден кейінгі шаршау;
* себепсіз жанасу, жылау немесе, керісінше, агрессивтіліктің жоғарылауы;
* ұмытшақтықта, абайсызда;
* мазасыздық пен тыныштықта;
* өзіне деген сенімділік болмаған кезде, бұл баланың ересектерден мақұлдауды жиі іздейтіндігінде, олар сөзбе-сөз басылады;
* қыңырлықтың көрінісінде;
* ол үнемі тырнақтарын тістеп, саусағын сорып немесе бірдеңе шайнап, тым ашкөз, тамақты жұтып, Мұқият жейді (кейде, керісінше, тәбеттің тұрақты бұзылуы байқалады);
• қр қорқып, контактілер, ұмтылуға журналда ассоциация, бас тарту қатысуға ойындар құрдастарының (жиі бала бесцельно бродит емес, мемлекет меншігіндегі өзіне сабақ);
* иықтың бұралуы, басын шайқау, қолды шайқау;
* дене салмағының төмендеуі немесе, керісінше, семіздік белгілері пайда бола бастайды;
* мазасыздықтың жоғарылауы;
* бұрын байқалмаған күндізгі және түнгі зәр ұстамау және басқа да құбылыстар.

Жоғарыда аталған барлық белгілер баланың психоэмоционалды күйзеліс жағдайында екенін, егер олар бұрын байқалмаса ғана көрсетеді.

Жаңартылған күні: 12.10.2021 11:06
Құрылған күні: 12.10.2021 11:06

Текст