«Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының Л.Н. Толстой атындағы № 4 мектеп -гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа- гимназия № 4 имени Л.Н.Толстого города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 Facebook   

Сенім телефоны

87164562807

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ҚАШЫҚТЫҚТАН ОҚЫТУ РЕЖИМІНДЕГІ ЗАМАНАУИ МЕКТЕП-СЫНАҚТАРҒА ЖАУАП

ЗАМАНАУИ МЕКТЕП

ҚАШЫҚТЫҚТАН ОҚЫТУ РЕЖИМІНДЕ-ҚОҢЫРАУЛАРҒА ЖАУАП

 

Довгаль Наталья Николаевна-педагогика ғылымдарының магистрі,

Тарих, құқық және экономика негіздері мұғалімі

КГУ "Школа-гимназия № 4 имени Л.Н.Толстой»

87011352736 dovgal84@inbox.ru

 

Щербина Вероника Александровна-педагогика ғылымдарының магистрі,

биология және ағылшын тілі мұғалімі

КГУ "Школа-гимназия № 4 имени Л.Н.Толстой»

87759476045

biologinja@mail.ru

 

Аннотация

Мақала жетекші мектептің мектеп қоғамдастығына қатысушыларға (оқушылар, олардың ата-аналары, мұғалімдері) олардың қазақстандық мектептерге енгізудің бірінші кезеңінде қашықтықтан оқытумен қанағаттану мәніне социологиялық сауалнама нәтижелерін талдауды білдіреді. Мақалада қашықтықтан оқыту мәселелері, сондай-ақ оларды жеңу тәсілдері қарастырылады. Мақала сондай-ақ оқушыларды қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру бойынша мұғалімдерге ұсынымдарды қамтиды.

Түйінді сөздер: білім беру, қашықтықтан оқыту, білім беру технологиялары, Интернет, әлеуметтік желілер, мессенджерлер.

 

Annotation

The article is an analysis of the results of a sociological survey of participants of the school community (students, their parents, teachers) of the Leading School for their satisfaction with distance learning at the first stage of its implementation in schools of Kazakhstan. The article describes the problems of distance learning from the points of view of the respondents, as well as ways to overcome them. The article also contains some recommendations for school teachers about organization of distance learning for their students.

Key words: education, distance learning, educational technologies, Internet, social networks, messengers.

 

Соңына дейін жеткенде адамдар қорқынышпен күледі,

олардың басында азап шеккен
Пауло Коэльо.

Білім беру-адам дамуының үш негізгі факторының бірі (ұлттық табыс пен денсаулық сақтау саласындағы жетістіктердің көрсеткіштерімен тең), адам дамуының индексі ретінде белгілі. [Оқыту] басым моделі дәстүрлі оқыту тәсілі болып қала береді ("бетпе-бет"), алайда көпшілік үшін он-лайн оқытуды енгізу қажеттілігі даусыз. Респонденттердің пікірінше, қашықтықтан білім беру курстарын енгізудің негізгі себептері неғұрлым икемді оқу процесінің мүмкіндіктері болып табылады (Impact of Distance Education on Adult Learning есебінің деректері бойынша) [2, 3].

Қашықтықтан білім беру технологиялары-ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен телекоммуникациялық құралдарды қолдана отырып, білім алушы мен педагогтың жанама (қашықтықта) немесе толық емес жанама өзара іс-қимылы кезінде жүзеге асырылатын оқыту [4].

2013 жылдан бастап Қазақстан Республикасының кейбір жоғары оқу орындары қашықтықтан оқытуды жүзеге асыра бастады. 2015 жылы Қазақстан Республикасында жоғары оқу орындары үшін қашықтықтан білім беру технологиялары бойынша оқу процесін ұйымдастыру ережелері әзірленіп, бекітілді [5].

Орта мектеп үшін қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру мәселесі КОVID-19 коронавирустық инфекция пандемиясының таралуына және 2020 жылдың көктемінде карантин енгізілуіне байланысты өзекті болып отыр. Қазақстанда 2019-2020 оқу жылының IV тоқсанының басталуымен 2,5 миллион оқушы жаңа-қашықтықтан білім ала бастады. Бірінші апта педагогтарға, оқушыларға және олардың ата – аналарына арналған стресс болды: "бетпе-бет" оқытудан қашықтықтан оқыту түріне өту өте өткір және сондықтан-білім беру процесіне қатысушыларды қабылдау үшін бір мәнді емес.

Қашықтықтан оқытудың бірінші аптасы аяқталғаннан кейін IV тоқсанда басылым авторлары Ақмола облысының жетекші мектептерінің бірі (Степногорск қаласы білім бөлімінің "Л. Н. Толстой атындағы №4 мектеп-гимназиясы" КММ) базасында қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру мәселелері бойынша әлеуметтік зерттеу жүргізді. Сауалнамаға 40 мұғалім, 61 оқушы және 288 ата-ана қатысты. Сіздердің назарларыңызға мектеп қоғамдастығына қатысушылардың Google-сауалнама талдауын ұсынамыз.

IV тоқсан бірінші оқу аптасы барысында мұғалімдердің 35% – ы электронды оқулықтардың көмегімен және 52,5% - педагогтердің-Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі ұсынған білім беру платформалары арқылы тақырыптық презентацияларды пайдалана отырып (негізінен - Kundelik.kz, Bilimland),

Сонымен қатар педагогтардың 50%-ы бұл жұмыс форматы материалды оқу кезінде оқушылардың дербестік деңгейін арттыруға ықпал ететінін атап өтті, ал дәстүрлі сынып-оқу жүйесі оқушылардың өзін-өзі оқыту және өзін-өзі тәртіп дағдыларын дәл осындай дәрежеде қалыптастырмайтынын атап өтті.

Қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру туралы мектеп оқушыларының пікірлері жас ерекшеліктері мен психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып бөлінді. Мысалы, көбінесе кіші мектеп жасындағы балалар (2-сынып оқушылары) қашықтықтан оқыту түріне қарағанда (респонденттердің 44,3% - ы пікірі), (сурет.3). Сонымен қатар жоғары сынып оқушыларының 89% - ы өзіне ыңғайлы уақытта оқытуды дербес ұйымдастыру мүмкіндігін бере отырып, қашықтықтан оқыту түріне артықшылық береді. Қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру кезінде, олардың пікірінше, бірыңғай талаптарды әзірлеу қажет, өйткені әрбір мұғалім оны игерген платформада оқу жұмысын орындауды талап етеді (немесе пайдалануға ыңғайлы).

Қашықтықтан оқыту туралы ата-аналардың пікірлері бөлінді. Осылайша, кіші мектеп жасындағы балалардың ата-аналарының көпшілігі Қашықтықтан оқытуға теріс қарайды және сабақтан кейінгі кезеңде оқу тақырыптарын қосымша игеру үшін пән мектебін ұйымдастыру ұсынысымен сөз сөйлейді. Орта буын оқушыларының ата-аналары осы форматтағы жұмысты ұйымдастыруға бейтарап қарайды, бірақ бұл ретте педагогтарға жаңа тақырыптарды түсіндіруге көбірек көңіл бөлу қажет екенін атап өтті. Жоғары сынып оқушыларының ата – аналары жекелеген мәселелер бойынша жеке консультациялар өткізу туралы ұсыныс жасайды, бұл оқу форматы-олардың балаларын жоғары оқу орнында оқуға бейімдеу кезеңі деп санайды (сурет.4).

IV тоқсан бірінші оқу аптасы барысында оқушылардың көптеген ата-аналары балаларға түсіндіру арқылы жаңа тақырыптарды меңгеруге көмектесіп, үй мұғалімдерінің рөлін өз мойнына алды. Осылайша, оқушылардың ата-аналарының 77,4% - ы дәстүрлі оқыту жүйесі білім алушыларға көбірек білім береді деп санайды.

Қашықтықтан оқытудың басты артықшылықтарын ата-аналар оқушылардың өзін-өзі реттеуді дамытуда және олардың АКТ-ның жаңа мүмкіндіктерін игеруде көреді. Бұл ретте Қашықтықтан оқытудың басты кемшіліктерінің бірі, олардың пікірінше, тірі қарым-қатынас пен талқылаудың болмауы, сондай-ақ оқушылардың жеке оқыту дағдыларының қалыптаспауы болып табылады. Оқушылардың ата-аналарының көпшілігі "оқушы-мұғалім" уақытында және конструктивті кері байланысын және педагогтардың оқушыларға арналған әмбебап әрекет алгоритмдерін әзірлеуін ұсынады.

Мақала авторлары ұйымдастырған педагогтарға сұрақ қою мақсаттарының бірі оқушылардың ата-аналары жиі қоятын сұрақтар арқылы жетекші мектеп мұғалімдерінің алғашқы жеке тәжірибесін тарату болды. Бұл мектептің әр түрлі сатыларында, әр түрлі пәндер бойынша Қашықтықтан оқытудың пайда болған мәселелерін шешу тәсілдерін анықтауға мүмкіндік берді.

"Қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру мәселелерін қалай шешесіз?"бастауыш сынып мұғалімдері келесі тәсілдерді атап өтті:

- платформада қашықтықтан жұмысты ұйымдастыру туралы оқыту сабақтарын өткізу Zoom.us оқушылар мен олардың ата-аналарына арналған бейнеконференция тәртібінде;

- WhatsApp мессенджерінде сынып тобы арқылы нұсқамалық "шпаргалок" видеофайлдарын тарату;

-оқушылардың таңдауы бойынша белгілі бір деңгейдегі тапсырмаларды орындау мүмкіндігін бере отырып, бейнесабақтар-ойындар өткізу;

- ауызша шотты тексеру үшін-сайттың электрондық оқулықтарын пайдалану Opic.kz (оқушылардың міндеті - мұғаліммен сөйлесуге жазу, олар оқу күні ішінде тапсырмалардың күрделілік деңгейін еңсере алды);

- білім беру платформасының ресурстарын қолдану BilimLand.kz мектептің виртуалды сыныптары құрылған.

Орта және жоғары сыныптарда қоғамдық-гуманитарлық цикл пәндерін оқытатын педагогтар оларды шешу тек оқушылар мен ата-аналарға әртүрлі мессенджерлерде мұғаліммен хат алмасу мәдениеті мен мінез-құлық ережелері туралы жүйелі түрде ескерту арқылы ғана көрінетін бірінші кезектегі мәселе интерактивті әлеуметтік ортада өзара қарым-қатынаста оқушылардың төмен мәдениеті болып табылатынын (оқу тапсырмаларын жіберу регламенті, оқу жұмыстарын дербестендіру және т. б.) атап өтеді.)

Ұсынылған тапсырмалардың орындалуын нақтылау мәселелері бойынша оқушылармен үнемі хат алмасудан аулақ болуға кіріспе сөздерді қоспағанда, нақты нұсқаулықтарды қалыптастыру, нұсқау мазмұнын жеңілдету арқылы мүмкін болады. Оқушылардың ойынша, ата-аналармен фильм көру немесе аудиокітаптарды тыңдау туралы кеңес бере отырып, үлкен көлемді кітаптарды оқуға ынталандыруға болады.

Тиімді ұсыныс Google-форманың көмегімен мектеп оқушысының виртуалды дәптерін жасау болды: бір де бір Тараптың жүктелуін талап етпейтін жалпы пайдалану құжатындағы жұмыс педагогтар үшін де, жоғары сынып оқушылары үшін де ыңғайлы және білім беру процесіне қатысушылар арасында сілтемелермен алмасу болып табылады. Ақыр соңында, Кері байланыс алу немесе сынып жұмысының фрагментін көрсету үшін мектеп педагогтарының қатары онлайн-қосымша тақтасы сәтті сынақтан өтті padlet.com Интернет-ресурсты игеру мен пайдалануда қиындықтар тудырмайтын сияқты.

Жаңартылған күні: 18.05.2020 12:46
Құрылған күні: 02.06.2020 12:31

Текст