Түсінік хат
Мәнерлеп оқу үйірмесі 5-9 сынып оқушыларына арналған. . Үйірме аптасына 1 сағат, жылына 34 сағатқа берілген. Бұл үйірме оқушылардың әдеби мұраларға деген талғамын тәрбиелейді, рухани дүниесін кеңейтеді, ақыл-ойы мен ұлттық сана сезімін дамытуға ықпал жасап, ауызекі және жазба тілде байланыстырып сөйлеуін дамытады. Оқушылардың қазақ тілі, әдебиет сабақтарына қызығушылықтарын арттырады.
Үйірмеге тілге шешен, өз беттерімен шығарма жазуға, өлең шығаруға икемдері бар, шығармадағы көркем бейнелердің ерекшеліктерін сезініп аша білетін оқушылар тартылады.
Үйірменің оқу материалына халық ауыз әдебиеті үлгілерін (аңыз-әңгімелер, өлең-жыр, шешендік сөздер, мысал, жұмбақ, жаңылтпаш, мақал-мәтелдер, ертегі т.б.) сабақ мазмұнына сай енгізу баланың алған білімін толықтырып, байытып жан-жақты дамуына дәйекті ықпал етеді.
Сондықтан сыныптан тыс үйірме сағатында ұлтымыздың асыл мұраларын дәріптейтіндей, жеке тұлғаны дамытып, оқуға деген қызығушылықтарын оятып, адамгершілікке, ізгілікке, сыйластыққа тәрбиелеп, еркін дамуына жол ашу көзделеді.
Үйірменің мақсаты:
Оқушылардың сыныптан тыс уақытта шығармашылық ізденістерін, өзіндік қабілеттерін және қоғамдық қарым-қатынасын қалыптастырып, өзіндік талдау, жинақтау, жұмыста шапшаңдық таныту, өз ойын әдеби тілмен өрнектей білуге машықтандыру.
Үйірменің міндеті:
- Оқушылардың оқу-тәрбие үрдісінде алған білімдерін әрі қарай дамытуға мүмкіндік жасап, қабілеттерін шыңдау;
- Көркем әдебиет жанрына байланысты өлең, шығарма жазуға дағдыларын қалыптастыру;
- Оқушылардың қоғамдық белсенділігін дамыту;
- Оқушылардың өзара қарым-қатынастарын қалыптастыру, белгілі бір еңбек түріне баулу, оны дамытуға ықпал ету.
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар ертегі, әңгіме, өлең тыңдауға, шығарманың мағынасын түсінуге, кейіпкерлерді бағалауға, адамгершілік қасиеттерді сипаттауға ниеттенеді. Өлеңдерді нақышына келтіріп, жатқа, мәнерлеп оқуға үйренеді. Оқуға деген қызығушылықтары артады.
Мәнерлеп оқу үйірмесі
Аптасына 9 сағаттан барлығы 306 сабақ
№ |
Тақырыптың аты |
сағат саны |
уақыты |
ескерту |
1 |
Шығармашылыққа бейімі бар оқушыларды іріктеу, бейімдерін анықтау |
8 |
02.09-04.09 |
|
2 |
Ауыз әдебиеті. Түрлері |
8 |
06.09-09.09 |
|
3 |
Салт өлеңдері мен бата-тілек жырлары |
8 |
11.09-13.09 |
|
4 |
Төрт түлік мал жайындағы өлең-жырлар. |
8 |
16.09-18.09 |
|
5 |
Шешендік сөздер. Билер сөзі - нақылдың көзі. |
8 |
20.09-23.09 |
|
6 |
Ұстаздар күніне арналған өлең және тақпақтар |
8 |
25.09-27.09 |
|
7 |
Қарттар күніне арналған өлең және тақпақтар |
8 |
30.09-02.10 |
|
8 |
Қарияларым-дарияларым көрініс |
8 |
04.10-07.10 |
|
9 |
М.Өтемісұлы «Соғыс», «Қызғыш құс» |
8 |
09.10-11.10 |
|
10 |
Абай «Өлең - сөзің патшасы, сөз сарасы» (өлең құрылысы) |
8 |
14.10-16.10 |
|
11 |
Мақал – сөз мәйегі |
8 |
18.10-21.10 |
|
12 |
Көркем тәсіл – сөз бояуы |
8 |
21.10-23.10 |
|
13 |
М.Жұмабаев «Сағындым» т.б. |
8 |
25.10-04.11 |
|
14 |
Ы.Алтынсарин. «Өзен» өлеңін оқыту жаттау. |
8 |
06.11-08.11 |
|
15 |
Менің сүйікті шығармам (өлең) |
8 |
11.11-13.11 |
|
16 |
Шешендік сөздер. Билер сөзі - нақылдың көзі. |
8 |
15.11-18.11 |
|
17 |
Көркем тәсіл – сөз бояуыС. Сейфуллин « Сыр сандақ» |
8 |
20.11-22.11 |
|
18 |
Мақал – сөз мәйегі |
8 |
25.11-27.11
|
|
19 |
16 желтоқсан «Тәуелсіздік күніне дайындық өлең, тақпақ, көрініс |
24 |
29.11-04.12 06.12-09.12 11.12-13.12 |
|
20 |
М.Мақатаев өлеңдері |
16 |
18.12-20.12 23.12-25.12 |
|
21 |
Сахна мәдениеті – көрермен назарында |
8 |
27.12-10.01 |
|
22 |
Кейіпкер бейнесіне ену, жан – дүниесін түсіну жолдары |
8 |
13.01-15.01 |
|
23 |
А.Құнанбаев өлеңдері |
24 |
17.01-20.01 22.01-24.01 27.01-29.01 |
|
24 |
Мәнерлеп оқу сайыстарына қатысуға дайындық |
16 |
31.01-03.02 05.02-07.02 |
|
25 |
Әдеби кештерге талдау жасап, оқылған өлеңдерді сараптай білу |
8 |
10.02-12.02 |
|
26 |
Абайдың қара сөздері |
16 |
14.02-17.02 19.02-21.02 |
|
27 |
Сахнада мәнерлеп оқу, оны жүргізу әдістері |
8 |
24.02-26.02 |
|
28 |
«Ана-асыл жан» өлең, тақпақ, көрініс дайындау |
16 |
28.02-02.03 04.03-06.03 |
|
29 |
Мәдени шаралар, оны жүргізу әдістері |
8 |
09.03-11.03 |
|
30 |
«Жыл басы наурыз» өлең, тақпақ, көрініс дайындау |
16 |
13.03-16.03 18.03-20.03 |
|
31 |
Прозалық шығармаларды мәнерлеп оқу |
8 |
03.04-06.04 |
|
32 |
Поэзиялық шығармаларды мәнерлеп оқу |
8 |
08.04-10.04 |
|
33 |
Мәнерлеп оқуға төселдіру жаттығулары |
8 |
13.04-15.04 |
|
34 |
Монологтік оқу әдісі |
8 |
17.04-20.04 |
|
35 |
Диалогтік оқу |
8 |
22.04-24.04 |
|
36 |
1 мамыр бірлік күніне дайындық |
8 |
27.04-29.04 |
|
37 |
9 мамыр жеңіс күніне дайындық сценка |
16 |
01.05-04.05 06.05-08.06 |
|
38 |
Сахнада сөйлеу, жүру мәдениеті |
8 |
11.05-13.05 |
|
39 |
Сыңғырла, соңғы қоңыру! |
16 |
17.05-20.05 22.05-24.05 |
|
|
Барлығы |
306 |
|
|
«Мәнерлеп оқу» үйірмесі
1 топ
2 топ
Үйірменің уақыты
Дүйсенбі
12.00-13.00 (1 кезең)
15.00-16.00 (2 кезең)
12.00-13.00 (1 кезең)
15.00-16.00 (2 кезең)
Жұма
12.00-13.00 (1 кезең)
15.00-16.00 (2 кезең)